HR-adviseur / Teamleider ondersteunende diensten

Per 1 juni 2021

36 uur per week

 

Achtergrond

Op 1 april 2021 gaat Buurtteam Amsterdam Centrum van start! Deze buurteamorganisatie bestaat uit vier teams die elk worden bemenst door hulpverleners met verschillende achtergronden. De medewerkers komen van verschillende organisaties en gaan in hun nieuwe team nauw met elkaar samenwerken om de vragen van buurtbewoners op te pakken. De komende periode staat vol in het teken van de opbouw  van de teams en de voorbereiding op de nieuwe werkwijze.

 

De overgang naar Buurtteam Amsterdam Centrum betekent ook voor HRM en de ondersteunende diensten een grote omslag. Gedurende het jaar wordt een groot aantal nieuwe medewerkers verwelkomd, beginnend op 1 april 2021. Daarnaast wordt een nieuwe organisatiestructuur met een ander aansturingsmodel en nieuwe functies geïmplementeerd. Dit heeft ook gevolgen voor de personeels- en salarisadministratie.

 

De functies

 

De afgelopen jaren werd de HR-adviseur extern ingehuurd; de personeelsadministratie werd uitgevoerd door een van de medewerkers van de ondersteunende diensten, maar wordt waarschijnlijk later dit jaar extern uitbesteed.

 

Het team ondersteunende diensten werd aangestuurd door de stafmedewerker bedrijfsbureau. Nu de organisatie in omvang toeneemt en de continuïteit voor de komende jaren gegarandeerd is, ligt het voor de hand om de HR-advies functie structureel te gaan invullen. Wegens het toegenomen takenpakket van de stafmedewerker bedrijfsbureau, is daarnaast besloten om de leiding van de ondersteunende diensten de komende periode bij de HR-adviseur neer te leggen.

 

In je rol als HR-adviseur houd je je bezig met operationele HR-vraagstukken, adviseer je de bestuurder en teamleiders op tal van personele vraagstukken, treed je op als vraagbaak voor medewerkers en ontwikkel en actualiseer je HR-beleid.

 

Als teamleider ondersteunende diensten ben je onderdeel van het Management Team. Je coördineert alle werkzaamheden die door de medewerkers van de ondersteunende diensten worden uitgevoerd en zorgt voor een behapbaar takenpakket dat goed in samenhang is met elkaar. Je bent verantwoordelijk voor een overzichtelijk georganiseerde en actuele digitale administratie en archief en hebt regelmatig voortgangsgesprekken met de medewerkers. Voor een goede afstemming met de buurtteams en team schuldhulpverlening overleg je regelmatig met de teamleiders en teamondersteuners.

 

Wie zoeken wij?

 

De combinatie HR-adviseur en teamleider ondersteunende diensten ligt niet meteen voor de hand en vraagt dus om een flexibele kandidaat die gewend is meerdere petten op te hebben.

 

 

De ideale kandidaat heeft  veel ervaring als generalistisch HR-adviseur en heeft bovendien  leidinggevende capaciteiten.

  • Je bent een praktisch ingestelde allround HR-adviseur die gewend is te schakelen tussen de diverse niveaus en bent een fijne en integere gesprekspartner.
  • De medewerkers van de ondersteunende diensten stuur je op een coachende en steunende manier aan.
  • Je hebt respect voor alles wat er al staat en neemt de medewerkers mee in je ideeën op welke wijze de afdeling nog beter kan functioneren en de dienstverlening aan de teams zo goed mogelijk georganiseerd kan worden.
  • Je luistert goed, ontzorgt waar mogelijk en weet met humor en relativeringsvermogen de soms hoge werkdruk tot behapbare proporties terug te brengen.
  • Je hebt uitstekende verbindende kwaliteiten en zoekt in beide rollen voortdurend de aansluiting met de uitvoerende teams, de teamleiders en de bestuurder zodat je de dienstverlening kan baseren op de vragen en wensen die er liggen.
  • Voor beide functies is het van groot belang dat je gewend bent om te pionieren en je weg weet te vinden in een organisatie waar nog niet alles vastligt en veel nog moet worden ontwikkeld.
  • Last but not least: je hebt in elk geval een hbo-opleiding op het gebied van HRM afgerond en je hebt goede kennis van de CAO Sociaal Werk.

 

Wij bieden

Een zeer uitdagende functie in een organisatie waar de komende periode veel veranderingen worden doorgevoerd. Je hebt veel vrijheid om beide functies naar eigen inzicht in te richten en kan in het management team terugvallen op fijne collega’s die elkaar steunen en gericht zijn op samenwerking.

 

De functie van HR-adviseur (24 uur per week) is ingedeeld in schaal 9 Sociaal Werk, met een minimum van € 2.936,-  en een maximum van € 4.252,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

 

De functie van teamleider ondersteunende diensten (12 uur per week) valt in schaal 10 met een minimum € 3.197,- en een maximum van € 4.712,-.

 

De pensioenopbouw vindt plaats bij het pensioenfonds voor Zorg en Welzijn en daarnaast wordt maandelijks een individueel keuze budget opgebouwd van ongeveer 18,5% van het brutosalaris en een loopbaanbudget van 1,5%.

 

Het betreft een functie voor bepaalde tijd, voor de periode van één jaar. Na een jaar wordt de combinatie van beide functies geëvalueerd en bij een positieve uitkomst voortgezet.

Bij gebleken geschiktheid en ongewijzigde omstandigheden wordt de aanstelling daarna verlengd.

 

Interesse?

De uitgebreide functieprofielen kunnen worden opgevraagd via sollicitatie@centram.nl

 

Voor nadere informatie over de functie kun je contact opnemen met Edith Lute, HR-adviseur, telefoonnummer 06- 12 78 54 55.

 

De motivatiebrief voor deze functie, inclusief een cv, kan worden verstuurd naar Edith Lute via het e-mailadres sollicitatie@centram.nl Doe dit vóór 7 april 2021!

 

De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de derde week van april.

 

Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet de bedoeling.